Una dotzena de representants de diferents empreses de la vila han participat aquest matí d’una jornada sobre com fer front a les males pràctiques bancàries organitzada pel Centre de Serveis de Castellar.
El regidor de l’Àrea de Promoció Econòmica i Innovació, Joan Creus, ha presentat la proposta, que formava part de les actuacions de suport a l’empresari que es porten a terme des del Centre de Serveis. Creus ha explicat als assistents que “la filosofia de totes aquestes actuacions és donar recursos i idees pel dia a dia de l’activitat empresarial”.
En concret, sobre la jornada d’avui, el regidor ha apuntat que el temari inclouria bàsicament “informació sobre quin hauria de ser el funcionament de la relació dels empresaris amb les entitats financeres”, i que es donarien informacions pràctiques sobre “la normativa vigent, contractes bancaris, tipus de comissions, préstecs, targetes de crèdit o les accions de les entitats financeres que podem reclamar”.
Després de la presentació, Creus ha passat la paraula al consultor d’empresa Miquel Caballé, que ha estat el ponent encarregat de dur a terme la jornada i que ha començat explicant que “cal tenir en compte que la relació amb les entitats varia en funció de qui és l’interlocutor”. Caballé ha facilitat als assistents un dossier que incloïa, entre d’altres, documentació sobre normativa, la memòria anual del Banc d’Espanya, i diversos casos pràctics.
L’objectiu principal del seminari era aclarir als assistents quin són els seus drets i obligacions com a clients i consumidors de productes financers, a més de donar a conèixer la normativa vigent, i explicar com defensar-se de les males pràctiques que realitza la banca.
El proper dijous, 19 d’abril, el Centre de Serveis acollirà una nova proposta, en aquest cas una xerrada-col·loqui titulada “Com afecta el planejament urbanístic a l’activitat econòmica?”. Per a més informació i inscripcions a la xerrada cal adreçar un correu electrònic a efernandez@castellarvalles.cat.