L'OMIC demana precaució a l'hora de contractar companyies de serveis davant la liberalització dels sectors energètics
Dimecres 8 d'octubre de 2008
Davant la liberalització dels sectors energètic, l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) de Castellar del Vallès demana precaució a l'hora de contractar companyies de serveis, especialment relatives a electricitat i gas. La liberalització d'aquests serveis permet als usuaris canviar de companyia energètica, i és per això que aquestes companyies han iniciat diferents campanyes publicitàries per mirar de captar nous clients de llum i gas. És per això que l'OMIC de Castellar ha elaborat un seguit de recomanacions als usuaris per tal d'ajudar-los a decidir la conveniència o no de canviar de companyia. En aquest sentit, abans de fer el canvi, l'OMIC recomana: - Comparar les tarifes i tenir en compte els serveis oferts. - Guardar la publicitat per poder fer reclamacions i/o denúncies, ja que la publicitat és vinculant i obliga a qui l'ha feta. - Demanar el contracte per escrit i llegir-lo molt bé abans de signar-lo; la companyia només pot exigir el compliment d'allò que figura en el contracte. - Demanar la durada del contracte i si existeixen clàusules de penalització. - Demanar qui realitza les revisions obligatòries i si aquestes tenen algun cost econòmic. D'altra banda, s'han de tenir en compte les següents situacions: - Trucades comercials: saber que per telèfon no podem contractar, ens han d'enviar a casa el contracte escrit, que l'haurem de signar i reenviar-lo a la companyia. - Visites a casa de comercials: no estem obligats a rebre'ls. En tot cas, s'haurien d'acreditar. - Visites per revisions obligatòries: la companyia ha de fer una notificació (per carta o cartell a l'escala). Pot ser que el propi operari de la companyia ens vulgui vendre algun producte o oferta. En tots aquest supòsits, l'OMIC recomana anar amb compte amb la documentació que l'usuari lliura i també la que signa, ja que és possible trobar-se amb el fet que s'hagi contractat el servei sense adonar-se'n. De totes maneres, donat el cas, l'usuari disposa de 7 dies per anul·lar el contracte sense la necessitat de donar cap justificació.