Desplegar menú

Ajuntament de Castellar del Vallès

Saltar al contingut
 

Actualitat

Imatge d'un momenet de la Taula de Mobilitat.
Imatge d'un momenet de la Taula de Mobilitat.

La Taula de Mobilitat debat les propostes sobre el futur Pla de Mobilitat Urbana Sostenible de Castellar

Dijous 6 de juny

La Sala Lluís Valls Areny d’El Mirador va acollir dimarts, 4 de juny, una sessió de la Taula de Mobilitat en què es van presentar les propostes d’actuació del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible (PMUS) de què es dotarà el municipi a partir d’aquest any una vegada hagi finalitzat el procés de participació i s’aprovi per part del Ple municipal.

Unes 25 persones, entre ciutadania a títol individual, representants d’entitats i tècnics i representants municipals, van fer una dinàmica participativa a càrrec de l’empresa Índic amb l’objectiu d’acabar de configurar el nou full de ruta pel que fa a la mobilitat a l’interior del municipi, un document subvencionat per la Diputació de Barcelona que ha estat elaborat per la consultora Alomon.

El regidor de Mobilitat, Aleix Canalís va agrair als i les participants les aportacions realitzades en aquesta sessió i va explicar que les actuacions previstes al PMUS “continuen amb la línia de pacificar el centre urbà, afavorir els desplaçaments a peu i en bicicleta amb mobilitat sostenible, reduint l’ús de vehicles motoritzats gràcies a l’establiment d’àrees d’aparcament dissuasives i a la potenciació de l’ús de l’aparcament soterrat de la plaça Major com a alternativa a l’aparcament en superfície”.

Altres aspectes destacats al pla d’actuació, segons el regidor, són: “la millora de la connexió interna del nucli urbà amb Sant Feliu i les urbanitzacions, amb camins i carrils bici, o la millora de la connectivitat amb la carretera de Sabadell perquè es puguin augmentar les freqüències del transport públic gràcies, entre altres, a la posada en marxa del carril BRCAT a la B-124”.

A més, el PMUS també incorpora la demanda d’integrar Castellar a la zona tarifària de Sabadell per tal que s’elimini “aquest greuge comparatiu amb altres municipis, i més tenint en compte que bona part de la mobilitat de Castellar amb altres municipis passa per Sabadell”, afegeix Canalís.

8 línies d’actuació

Les principals actuacions del nou pla s’agrupen en vuit eixos: en primer lloc, destaca la consolidació de l’Illa del Centre i la recuperació i renaturalització de l’espai públic, amb accions com la definició d’una Zona de Baixes Emissions, la pacificació de l’eix Passeig – carretera de Sentmenat, la definició d’àrees residencials d’accés exclusiu per a veïnat o la realització d’un estudi sobre l’aparcament de la plaça Major, entre altres.

Un altre grup d’actuacions s’emmarca en el foment d’una mobilitat de vianants activa i accessible, amb actuacions com la relació d’un pla d’itineraris accessibles, l’adaptació i promoció d’un “metrominut” que mostra un temps aproximat en els recorreguts dels desplaçaments a peu entre els principals espais i equipaments de la vila o la connexió de vianants amb les urbanitzacions.

Un tercer paquet de mesures té per objectiu l’impuls de la mobilitat ciclista mitjançant l’ampliació i la millora en la identificació de la xarxa de vies de convivència entre vehicles i bicicletes als carrers on la velocitat és de 30 km/h o menys, així com la senyalització i manteniment de la infraestructura ciclista.

El pla també proposa l’adaptació del transport públic urbà a les necessitats dels usuaris. En aquest sentit, es plantejar realitzar un estudi de la demanda per a la millora del transport urbà i sol·licitar a la Generalitat la millora i adaptació dels serveis de la xarxa de transport públic interurbà a les necessitats actuals. S’identifica com a principal handicap per a la millora del transport públic el fet que no és competència municipal i que la implantació de les millores passa per altres organismes. A més, s’insistirà en la sol·licitud de la redefinició de la zona tarifària a Castellar del Vallès, per tal que Castellar i Sabadell s’incloguin en la mateixa zona.

També en el mateix àmbit del transport, es planteja implantar noves infraestructures per millorar el transport públic, com ara el projecte de Bus Ràpid Catalunya (BRCAT) que s’ha d’executar a la carretera B-124 i que permetrà estudiar la viabilitat d’una llançadora a Sabadell. Alhora, es proposa posar en marxa parades de bus intel·ligents i millorar l’accessibilitat de parades i itineraris.

Així mateix, es proposa reordenar la xarxa viària i d’estacionament per disminuir el trànsit de pas del nucli urbà, amb mesures com la millora en la visualització de la xarxa d’aparcaments dissuasius situats als límits del centre urbà, la reordenació de fluxos viaris i la jerarquització viària per fomentar l’ús del transport públic i els desplaçaments a peu.

El pla inclou una setena línia basada en el condicionament de l’estacionament en superfície, el control de places regulades de càrrega i descàrrega i la promoció de punts de recàrrega de vehicles elèctrics.

I finalment, a la darrera línia d’actuació es proposa informar, promocionar, educar i sensibilitzar sobre la mobilitat sostenible, mitjançant campanyes de comunicació, formació i integració de Castellar a la Xarxa de Ciutats que caminen.

La Taula de Mobilitat de Castellar del Vallès és un òrgan de participació i consulta ciutadana creat el 2008 per col·laborar amb l'Ajuntament en el disseny de la seva política de mobilitat.

Reduir el text del contingut Ampliar el text del contingut Descarregar en format PDF imprimir

Cercador





Peu de pàgina

Ajuntament de Castellar del Vallès · Passeig Tolrà, 1 | 08211 Castellar del Vallès | Tel. 93 714 40 40