El Centre de Serveis per a Empreses del Pla de la Bruguera ha acollit aquest matí la presentació del Pla Estratègic de Desenvolupament Econòmic i de l’Ocupació de Castellar del Vallès. L’acte s’ha obert amb la benvinguda de la regidora de Comerç, Consum i Fires, Anna Marmol, i del regidor de Promoció Econòmica i Ocupació, Rubén Peñalver, i ha comptat amb la presentació de resultats per part del consultor de l’empresa D’Aleph, Martí Pol.
Aquest nou full de ruta de les empreses del municipi encarregat per l’Ajuntament té com a objectiu central “afavorir el desenvolupament econòmic sostenible a través de la generació de més activitat econòmica, la consolidació del teixit empresarial i l’impuls de noves oportunitats d’inserció a les persones”.
Per assolir aquest objectiu, el Pla articula una sèrie de polítiques de promoció econòmica i programes de suport a l’activitat empresarial local. D’aquesta manera es vol afavorir un entorn més competitiu que permeti la dinamització i la reactivació econòmica, així com la consolidació de Castellar com a territori amb capacitat per engegar polítiques i projectes d’ocupació en l’àmbit local.
El pla s’articula a través de cinc línies estratègiques:
Cadascuna d’aquestes línies es desglossen en diversos objectius i actuacions que són el fruit d’un treball metodològic que ha inclòs revisió documental i estadística, 23 entrevistes, 38 enquestes i 2 grups de treball amb el teixit empresarial.
Algunes accions incloses en el pla posen l’èmfasi en l’impuls de la formació que s’imparteix a Castellar del Vallès i el reforç de la vinculació del teixit empresarial en matèria d’ocupació. També s’inclouen actuacions per promoure la transició energètica al teixit empresarial, impulsar la mobilitat sostenible al municipi i millorar la gestió de residus en l’àmbit empresarial.
El pla se centra alhora en la millora de l’atractiu del territori per a la captació i manteniment d’empreses, l’impuls de la competitivitat, el suport a l’emprenedoria. També en la promoció del teixit comercial de proximitat i l’establiment d’una estratègica de posicionament comercial del municipi. Finalment, també s’incideix en la consolidació dels serveis municipals de promoció econòmica.