Desplegar menú

Ajuntament de Castellar del Vallès

Saltar al contingut
 

Actualitat

Palau Tolrà.
Palau Tolrà.

L’Ajuntament de Castellar del Vallès atendrà la ciutadania de manera no presencial

Dilluns 16 de març de 2020

Es garanteixen els serveis públics essencials

L’Ajuntament de Castellar del Vallès ha aprovat avui un Decret d’Alcaldia per tal de garantir el funcionament dels serveis públics essencials i, al mateix temps, restringir la mobilitat del personal municipal i dels càrrecs electes amb la finalitat de reduir al màxim la propagació del coronavirus COVID-19.

La resolució serà vigent des de demà dimarts, 17 de març, es prolongarà com a mínim fins al diumenge 29 de març, i suposarà el tancament de tots els equipaments municipals, a excepció de la Policia Local (c. Sant Llorenç, 7), que mantindrà oberta la prefectura amb la restricció d’afluència de tres persones al seu interior.

D’aquesta manera, tota l’atenció amb la ciutadania es farà de manera no presencial, per via telefònica (tel. 937144040) i telemàtica (www.castellarvalles.cat). Durant aquests 13 propers dies, l’horari d’atenció telefònica del Servei d’Atenció Ciutadana serà de dilluns a divendres, de 8.30 a 19 hores.

El Decret d’Alcaldia aprovat avui limita la presència de treballadors i treballadores a les dependències municipals als següents serveis públics essencials: Policia Local (que mobilitzarà tota la plantilla), Serveis Socials (que comptarà amb una treballadora social), Informàtica (que comptarà sempre amb una persona de suport tècnic), Atenció Ciutadana via telefònica o telemàtica (que comptarà amb 2 persones operadores al matí i 1 a la tarda), Brigada municipal (3 oficials de 1a), Desenvolupament Empresarial (2 conserges del Mercat Municipal) i Mitjans de Comunicació (2 tècnics).

A més, figuren com a serveis essencials els departaments de Secretaria, Intervenció, Tresoreria, Serveis Jurídics i Recursos Humans i tots els caps d’unitat de les diferents regidories i serveis municipals. Tots el personal d’aquestes àrees faran la seva feina des del seu domicili mitjançant teletreball. El conjunt de les brigades municipals d’obres i jardineria també són considerats serveis essencials que es podran mobilitzar en cas de necessitat.

La resta d’empleats i empleades de l’Ajuntament, que es podrà mobilitzar quan així es requereixi, desenvoluparan les seves tasques habituals amb eines de teletreball sempre que sigui possible. En aquest sentit, el Departament d’Informàtica de l’Ajuntament ha adequat fins al dia d’avui una cinquantena de dispositius portàtils per tal de fer possible el teletreball des de casa. Està previst que el nombre d’ordinadors que es facilitaran s’ampliï fins a 85.

Altres mesures adoptades

El Decret d’Alcaldia aprovat avui també inclou la suspensió del Ple ordinari corresponent al mes de març, de les corresponents comissions informatives i de les Juntes de Govern Local fins al 29 de març.

D’altra banda, l’Ajuntament no iniciarà noves obres públiques i paralitzarà les que s’estan executant en l’actualitat, excepte aquelles que es considerin essencials o que hagin de continuar per garantir la seguretat de persones, materials i espai públic. En aquest cas les empreses adoptaran les mesures higièniques i sanitàries necessàries.

Novetats en altres serveis

L’Ajuntament informa que s’ha modificat l’horari d’obertura del Mercat Municipal, que passa a ser de dilluns a dissabte de 9 a 20 h, tant per a les parades com per al supermercat.

També cal destacar que el mercat ambulant dels dissabtes es reobrirà aquest dissabte, 21 de març, però exclusivament amb les parades d’alimentació.

Pel que fa als serveis municipals bàsics de neteja viària i recollida d’escombraries, enllumenat, aigua potable i clavegueram i neteja d’instal·lacions, cal dir que funcionen amb normalitat. Es recorda que el transport públic es manté al 100% però limitant l’aforament de viatgers a un terç de la capacitat dels vehicles, i que el servei de zona blava s’ha anul·lat fins a nou avís.

També es comunica que la Deixalleria municipal no està oberta al públic.

Atenció a persones vulnerables

L’Ajuntament remarca que el serveis d’atenció domiciliària (SAD) i de teleassistència es continuen prestant amb normalitat. Val a dir que el personal del SAD s’ha dotat d’equips de protecció individual (EPIs) per fer les atencions.

Així mateix l’Ajuntament ha posat en marxa un dispositiu coordinat amb Creu Roja i Càritas per atendre les demandes que puguin sorgir de persones que formin part de col·lectius de risc (gent gran, persones malaltes, etc.). Aquest dispositiu s’ha coordinat amb una iniciativa ciutadana de voluntariat.

Reduir el text del contingut Ampliar el text del contingut Descarregar en format PDF imprimir

Cercador





Peu de pàgina

Ajuntament de Castellar del Vallès · Passeig Tolrà, 1 | 08211 Castellar del Vallès | Tel. 93 714 40 40