Els serveis d’atenció ciutadana d’El Mirador van registrar el passat 2018 un total de 31.020 visites i 35.459 tramitacions. Així es desprèn de les dades extretes del sistema de gestió de cues que permet ordenar l’afluència d’usuaris del Servei d’Atenció Ciutadana (SAC), l’Organisme de Gestió Tributària (ORGT) de la Diputació de Barcelona, la Finestreta Única Empresarial i l’oficina d’atenció al públic de l’empresa SOREA, que sumen un total de 5.000 hores d’atenció.
Del total de visites, un 60% correspon al Servei d’Atenció Ciutadana, que l’any passat va atendre 18.562 usuaris i va realitzar 23.576 tramitacions. El temps mig d’espera de la ciutadania que es va apropar al SAC va ser de 9 minuts i 37 segons. D’altra banda, cada usuari va requerir de mitjana un total de 6 minuts i 23 segons per a cada atenció. Respecte l’any 2017 aquests temps s’han reduït malgrat l’increment d’usuaris al servei en prop d’un 20%.
Les atencions del SAC es distribueixen de la següent manera: les tramitacions generals i la informació ciutadana (37%), els tràmits relacionats amb el padró d’habitants (que suposen un 24% del total) i el registre d’entrada (20%). El 19% restant correspon als tràmits relacionats amb habitatge (8%), informació general (6%), agendes i reserves (3%), consum (1%) i a altres consultes (1%).
Altres serveis d’atenció d’El Mirador
Després del SAC, i en segon lloc, figuren les visites a l’ORGT, que representen un 27% del total. Aquest servei va dur a terme l’any passat 8.067 tramitacions. En el cas de SOREA, l’empresa concessionària del servei d’aigua potable va atendre un 10% de les visites a El Mirador i va realitzar un total de 3.195 tràmits. Finalment, la Finestreta Única Empresarial va dur a terme el 3% de les atencions, amb un total de 621 tramitacions realitzades.