Els alumnes de 6è de primària de l’escola El Sol i La Lluna van presentar ahir dimecres, 21 de novembre, dos jocs de taula sobre terminologia mèdica que han estat editats en el marc del Congrés Investiga amb RecerCaixa! amb el suport de l’Ajuntament i del Servei Educatiu Vallès Occidental VIII.
La iniciativa forma part d’un projecte de recerca multidisciplinari que els alumnes van iniciar fa uns mesos al voltant de les dificultats que tenen les persones per entendre allò que diuen els metges. Fruit d’aquest treball, que va comptar amb la tutorització de la professora titular del Departament de Traducció i Ciència del Llenguatge de la Universitat Pompeu Fabra, Rosa Estopà, els alumnes ja van elaborar un diccionari mèdic pensat i il·lustrat per ells mateixos, així com diversos tríptics informatius.
La recerca s’ha completat ara amb l’edició dels dos jocs de taula que estaran disponibles a la mateixa escola i a l’Àrea Bàsica de Salut, i que s’oferiran a tots els centres d’educació de la vila a través de les maletes pedagògiques de la Guia Didàctica de l’Ajuntament.
Un dels jocs du per nom “Què soc? Anem al metge” i té per objectiu endevinar imatges que els participants duen al front, mentre que l’altre joc es titula “El laberint mèdic” i consisteix en què els jugadors han d’aconseguir objectes per poder-se realitzar proves mèdiques. La producció dels jocs ha comptat amb el suport de les regidories d’Educació i Comunicació.
L’acte de presentació dels dos jocs va comptar amb l’assistència de l’alcalde, Ignasi Giménez, el regidor de Salut i Serveis Socials, Joan Creus, la regidora d’Educació, M. Antònia Puig, la directora de l’Àrea Bàsica de Salut, Isabel Martínez, la directora de l’escola El Sol i La Lluna, Isabel Graells, a més de les tutores del mateix centre que han impulsat el projecte, Mercè Pérez i Elena Alba. També hi va assistir, com a representant de l’Associació Catalana d’Universitats Públiques, Carme Pablo.