Prop d’una cinquantena de comerços castellarencs participaran enguany en la campanya de sensibilització organitzada pel Consorci per a la Normalització Lingüística, Comerç Castellar i l’Ajuntament de la vila que ja es va dur a terme l’any passat coincidint amb la proximitat de Sant Jordi i que porta per títol “A l’abril cada paraula val per mil”.
Entre el 8 i el 29 d’abril, els establiments exposaran diferents cartells amb una frase feta i la seva definició. L’objectiu és conscienciar de la riquesa que representen totes les llengües i difondre el lèxic català, a més d’implicar el comerç en projectes relacionats amb la llengua catalana.
La novetat d’aquesta edició de la campanya és que durant aquestes dates la ciutadania podrà participar en una gimcana lingüística organitzada pel Servei Local de Català i Comerç Castellar. Les persones que prenguin part d’aquesta iniciativa hauran d’emplenar unes butlletes que trobaran als establiments col·laboradors a partir del 8 d’abril per poder optar a una de les tres targetes de fidelització per valor de 25 euros per gastar en els comerços associats de la vila.
El sorteig de les targetes es farà el 5 de maig, i hi entraran totes les butlletes respostes correctament que s’hagin dipositat a les urnes que estaran situades al Mercat Municipal i a la Biblioteca Municipal Antoni Tort. Els noms de les persones guanyadores es donaran a conèixer el 8 de maig. El dia 11 del mateix mes es farà el lliurament de premis.
Les bases de la gimcana es poden consultar als webs www.castellarvalles.cat, www.cpnl.cat/sabadell i www.comercastellar.cat.