El diputat d’Infraestructures Viàries i Mobilitat de la Diputació de Barcelona, Jordi Fàbrega, va lliurar dijous passat a l’alcalde de Castellar del Vallès, Ignasi Giménez, i al regidor de Planificació, Pepe González, el Projecte d’adequació de la senyalització d’orientació del nucli urbà.
Es tracta d’un document que inventaria l’actual sistema de senyalització vinculat al vehicle privat i que, a més, fa propostes per reduir el trànsit privat pel centre urbà. Els objectius principals d’aquest són, d’una banda, orientar el trànsit de pas dins del municipi cap a vies externes i, de l’altra, guiar-lo cap als aparcaments de la població.
La senyalització d'orientació urbana pretén donar al conductor, sigui quina sigui la seva procedència, la informació que li cal sobre el seu itinerari en el moment idoni, s'ha d'aplicar en tot l'àmbit urbà i s'exclouen d'aquest àmbit les zones urbanes per a vianants, que han de tenir una senyalització específica. Així, la metodologia i criteris de senyalització s'han de basar en la creació dels possibles itineraris d'accés a la població i en les sortides del nucli urbà. La creació d'aquests itineraris una vegada definits són la base de la senyalització i dels criteris de la mateixa.
Segons ha apuntat el regidor de Planificació, aquest projecte “s’executarà en els propers mesos, i aquesta execució permetrà tenir al dia tota la senyalització del municipi”.
El projecte s’ha dut a terme a partir de l’actual sistema de senyalització, i seguint els criteris que marca el Pla de Mobilitat Urbana del municipi, un document que data de l’any 2013 i que té com a principal finalitat reordenar i planificar la mobilitat local.