La matinal que tindrà lloc a l’Auditori a partir de les 10 h culminarà amb una entrevista a Jordi Gil, presentador del programa Info K
L’Auditori Municipal Miquel Pont acollirà el proper divendres dia 20 de març el festival de ràdio escolar “Un tomb per les aules”, una matinal que començarà les 10 hores i que té per objectiu mostrar a la ciutadania la diversitat de continguts que es treballen a les aules castellarenques.
Una cinquantena de nois i noies de 5è i 6è de primària, ESO i Batxillerat han estat els encarregats de programar els continguts del festival. Els encarregats de conduir aquesta matinal, que s’emetrà en directe per Ràdio Castellar i Lactual.tv, seran alumnes de l’assignatura optativa de ràdio escolar de l’INS Castellar. Ells seran qui aniran donant pas als diferents continguts que es posaran damunt de l’escenari en diversos formats, com ara vídeos, entrevistes, teatre, experiments científics i actuacions musicals, entre d’altres.
Per a l’ocasió, cada escola ha participat activament en el programa d’activitats, que finalitzarà amb una entrevista al periodista Jordi Gil, presentador del programa Info K del canal Super3, a càrrec dels conductors de l’acte. Gil condueix des de l’any 2011 aquest informatiu diari adreçat als espectadors més joves, i és una de les cares més conegudes de Televisió de Catalunya.
La resta de propostes organitzades per les escoles són les següents:
Una iniciativa conjunta dels centres educatius, Ràdio Castellar, L’Actual i el Servei Educatiu del Vallès Occidental
El festival que tindrà lloc el 20 de març és un projecte de treball en xarxa entre els centres educatius del municipi, Ràdio Castellar i L’Actual i el Servei Educatiu del Vallès Occidental VIII.
La iniciativa va sorgir a través del seminari que el Servei Educatiu, amb la col·laboració de l’emissora municipal, imparteix des de fa tres anys a mestres i professors que fan servir la ràdio com a eina pedagògica als seus centres. En aquest sentit, mestres i professors utilitzen la ràdio com a escola de llenguatge, d’expressió oral, de lectura en veu alta, d’entonació, i també de coneixement de l’entorn, d’expressió escrita o d’elaboració de guions, entre d’altres.