Desplegar menú

Ajuntament de Castellar del Vallès

Saltar al contingut
 

Actualitat

Imatge d'una sessió plenària anterior
Imatge d'una sessió plenària anterior

Acords del Ple ordinari del 25 de febrer de 2014

Dimecres 26 de febrer de 2014

Aprovació de l’acta anterior

El Ple ordinari del mes de febrer es va iniciar amb l’aprovació de l’acta de la sessió ordinària del passat 28 de gener. Aquest primer punt de l’ordre del dia va comptar amb els vots favorables dels 17 regidors del PSC, CiU i PP i els 2 vots en contra dels regidors de L’Altraveu. A la sessió d’ahir va excusar la seva assistència la regidora Glòria Massagué. La regidora Soraya Rodríguez es va incorporar a la sessió a partir del punt número 6, corresponent a l’aprovació de la modificació de l’ordenança de civisme.

Donar compte de l’informe 4T2013 sobre compliment de terminis de la llei de lluita contra la morositat i de l’informe anual de seguiment del Pla d’ajust de l’any 2013

El consistori va donar-se per assabentat de l’informe elaborat per la tresorera sobre el compliment dels terminis de pagament de les obligacions de l’Ajuntament de Castellar del Vallès corresponent al quart trimestre de 2013, d’acord amb el que disposa l’article 4.3 de la Llei 15/2010.

L’expedient incorpora també la relació de factures o documents justificatius presentats pels contractistes, elaborada per la Intervenció, respecte dels quals hagi transcorregut més de tres mesos des de l’anotació al registre municipal, i no s’hagin tramitat els corresponents expedients de reconeixement de l’obligació, a 31 de desembre de 2013.

El Ple també va donar-se per assabentat de l’informe elaborat per l’interventor sobre l’execució del Pla d’ajust contemplat en l’article 7 del Real decret llei 4/2012, de 24 de febrer, corresponent a l’any 2013.

Modificació de crèdit 1/2014 del pressupost municipal

El consistori va aprovar inicialment la modificació de crèdit número 1/2014 del pressupost de l’Ajuntament que inclou diverses modificacions de partides per valor de 70.900 euros. Entre els aspectes més destacats d’aquest expedient, destaca l’adquisició d’un vehicle de segona mà per a la Policia Local.

L’acord es va prendre amb 11 vots favorables del regidors del PSC, 6 abstencions del regidors de CiU i PP i 2 vots en contra dels regidors de L’Altraveu.

Modificació de l’article 19 de l’ordenança de civisme

El Ple també aprovar inicialment la modificació de l’article 19 de l’Ordenança per a la convivència i el civisme, que regula les activitats publicitàries a l’espai públic. El text estableix les condicions en què es pot exercir aquesta tasca segons les diferents modalitats publicitàries: tanques publicitàries, cartelleres i pantalles informatives; pancartes; banderoles, plafons i plafons de peu; cartells i adhesius; publicitat en vehicles; repartiment de publicitat; publicitat acústica; i altres formes de publicitat.

L’acord es va prendre amb els 18 vots favorables dels regidors del PSC, CiU i PP, i els dos vots en contra dels regidors de L’Altraveu.

Ordenança de participació ciutadana

El consistori va aprovar inicialment l’ordenança de participació ciutadana. Amb aquesta aprovació tanca el procés obert a tota la ciutadania amb l’objectiu de revisar i actualitzar el text vigent, que data de l’any 1991. El text s’estructura en cinc grans capítols, que fan referència als drets de participació de la ciutadania, a l’organització municipal (pel que fa als sistemes d’informació i comunicació i audiència pública), a les associacions i grups estables de persones, als òrgans de participació i al foment de les metodologies participatives.

En l’exposició de la proposta, realitzada pel regidor de Participació, Dani Pérez,  es va explicar que s’han rebut 84 aportacions, de les quals s’han acceptat 43, s’han estimat parcialment 6 i s’han desestimat 7, mentre que 28 propostes no afectaven la redacció de l’esborrany.

L’acord es va prendre amb els vots favorables dels 16 regidors del PSC i CiU, les abstencions dels dos regidors del PP i els vots en contra dels 2 regidors de L’Altraveu.

Aprovació del PAM contra incendis

El consistori també va aprovar, en aquest cas per unanimitat, el Pla d’Actuació Municipal (PAM) pel risc d’incendi forestal, redactat pels serveis tècnics municipals amb el suport de la Diputació de Barcelona.

D’aquesta manera, s’ha revisat aquest document, que havia caducat i que consta del manual d’actuació per a incendis forestals, annexos generals de mitjans, materials i personal disponible, el programa d’implantació i manteniment del PAM i la memòria balanç de les actuacions d’implantació i manteniment.

Aprovació de la tramitació de la formalització del conflicte en defensa de l’autonomia local contra la Llei 27/2013

El Ple va aprovar iniciar la tramitació per tal que l’Ajuntament se sumi al recurs  davant el Tribunal Constitucional contra diferents articles de la Llei estatal 27/2013 de racionalització i sostenibilitat de l’Administració Local. El consistori va acordar iniciar la tramitació per a la formalització de conflicte en defensa de l’autonomia local amb el suport dels 18 regidors del PSC, CiU i L’Altraveu i 2 vots en contra dels regidors el PP.

Moció del grup socialista en defensa de les escoles de música i dansa i el seu finançament

En l’apartat de mocions, el consistori va donar suport a un text impulsat per l’Associació Catalana d’Escoles de Música i Dansa en defensa d’aquests centres d’ensenyament. La proposta incloïa tres acords que es van votar per separat.

En primer lloc, es va instar a la Generalitat de Catalunya a pagar el deute pendent amb aquests centres corresponent al curs 2011-2012, amb el suport de tots els regidors dels grups municipals a excepció de Bea Garcia (CiU), que va votar-hi en contra.

En segon lloc, també es va instar a aquesta administració a fixar el finançament pels cursos 2012-2013 i 2013-2014 en un mínim de 230 i 150 euros per alumne de música i dansa, respectivament. Aquest punt va comptar amb el suport dels 16 regidors del PSC, PP i L’Altraveu i els vots en contra dels 4 regidors de CiU.

Finalment, es va acordar exigir a la Generalitat a trobar una solució de futur que garanteixi la viabilitat de les escoles municipals de música i dansa a Catalunya. Aquest acord va comptar amb el vot favorable de tots els regidors a excepció de la regidora Bea Garcia (CiU), que va votar-hi en contra.

Moció del grup de CiU de rebuig a la proposta de l’avantprojecte de Llei de Demarcació i Planta Judicial

L’Ajuntament va aprovar una moció de CiU que denuncia que les propostes de nova llei Orgànica del Poder Judicial i de nova Llei de demarcació i planta judicial presentades pel Ministeri de Justícia tenen com una de les seves finalitats la recentralització de la justícia. Segons el text, aquestes lleis són contràries a la línia de descentralització i proximitat a la ciutadania per la qual treballen des de fa anys tant la Generalitat de Catalunya com els governs locals.

La proposta també insta el Govern de la Generalitat a realitzar una proposta de planta i demarcació judicial, en exercici de les seves competències, consensuada amb els governs locals del país, que tingui en compte les necessitats a satisfer, la realitat geogràfica, demogràfica, econòmica i social de cada partit judicial i la seva tradició històrica, i no es basi únicament en el nombre d’habitants i les distàncies respecte de les seus judicials.

L’acord es va prendre amb el vot favorable dels 18 regidors de PSC, CiU i L’Altraveu i el vot contrari dels 2 regidors del PP.

Moció del grup popular per a la revisió de tarifes del 2014 del transport públic del sistema integral

La darrera proposta del plenari va ser una moció del grup popular que manifesta el rebuig a l’acord del Consell d’Administració de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) d’actualització de les tarifes que han de regir el transport públic metropolità durant el 2014. El text, aprovat per unanimitat, proposa a l’ATM que revisi l’increment de preus tenint en compte l’evolució de l’IPC estatal.

A més també s’insta al Departament de Territori i Sostenibilitat a accelerar la implantació de la T-Mobilitat com a targeta única que permeti eliminar la problemàtica de les zones tarifàries.

L’acord també inclou la petició d’una reunió amb els representants de les agrupacions de municipis amb transport urbà, el Govern de la Generalitat i el Govern espanyol, per analitzar i acordar solucions al finançament insuficient dels transport públic. També s’insta al Govern de la Generalitat a encetar els treballs per aprovar una Llei de Finançament del Transport Públic.

Reduir el text del contingut Ampliar el text del contingut Descarregar en format PDF imprimir

Cercador





Peu de pàgina

Ajuntament de Castellar del Vallès · Passeig Tolrà, 1 | 08211 Castellar del Vallès | Tel. 93 714 40 40