Es tracta de la primera licitació conjunta d’un contracte de gestió de serveis públics
Els ajuntaments de Castellar del Vallès, Sant Llorenç Savall i Gallifa han arribat a un acord per licitar conjuntament una part del contracte de gestió del servei públic de recollida i transport de residus municipals.
L’alcalde de Castellar, Ignasi Giménez, s’ha reunit avui amb els seus homòlegs de Sant Llorenç Savall i Gallifa, Francesc Torralba i Mateu Comalrena de Sobregrau, en una trobada en què han explicat els detalls d’aquest contracte el plec de condicions del qual que es portarà a aprovació del Ple castellarenc el proper 24 de setembre.
El plec de clàusules administratives particulars recull tres lots diferents corresponents a cadascun dels municipis; el primer, exclusiu per al municipi de Castellar del Vallès, fa referència als serveis de recollida i transport dels residus municipals (excepte les fraccions paper, cartró, vidre i envasos), de gestió de la deixalleria municipal i de neteja viària. En aquest lot s’inclouen, entre d’altres, els serveis de recollida i transport a centre de tractament de les fraccions resta i orgànica, el manteniment de contenidors,la recollida domiciliària i transport a deixalleria de voluminosos i restes vegetals, la recollida de paper i piles d’edificis municipals i el seu transport a deixalleria, la gestió de la deixalleria i la neteja viària.
Pel que fa al segon lot, inclou el transport dels residus de les deixalleries de Castellar i Sant Llorenç Savall a planta de tractament, mentre que el tercer lot fa referència al servei de recollida i transport de les fraccions de paper i cartró, vidre i envasos de Castellar i Sant Llorenç Savall i de les fraccions paper i cartró i envasos del municipi de Gallifa.
La durada del contracte, que té un preu de licitació de 1.867.786,45 € (IVA exclòs), serà de deu anys, prorrogable anualment fins a dos anys més com a màxim. Un cop s’hagi resolt la licitació del contracte, els consistoris signaran convenis per tal de regular les col•laboracions.
Aquesta serà la primera licitació conjunta que es porta a terme entre els tres municipis, una proposta que té com a objectiu principal assolir un major estalvi econòmic i una optimització dels recursos i serveis municipals. A Castellar, es preveu que l’estalvi econòmic superi els 60.000 euros anuals.
Se segueix la línia de mancomunar serveis que van començar els ajuntaments de Castellar, Sentmenat i Sant Llorenç
La licitació conjunta d’aquests serveis de recollida i trasllat de residus per part dels tres municipis és una iniciativa més en la línia de mancomunar serveis i fer compres i licitacions conjuntes que els municipis de Castellar, Sant Llorenç i Sentmenat van començar a treballar a mitjans de 2011.
Fins al moment, els tres ajuntaments han signat un conveni per a la prestació de serveis de l’Oficina Local d’Habitatge (OLH) de l’ajuntament castellarenc als habitants de les dues poblacions veïnes.