Desplegar menú

Ajuntament de Castellar del Vallès

Saltar al contingut
 

Actualitat

D'esquerra a dreta, l'alcalde de Gallifa, Mateu Comalrena de Sobregrau, l'alcalde de Castellar, Ignasi Giménez, i l'alcalde de Sant Llorenç Savall, Francesc Torralba
D'esquerra a dreta, l'alcalde de Gallifa, Mateu Comalrena de Sobregrau, l'alcalde de Castellar, Ignasi Giménez, i l'alcalde de Sant Llorenç Savall, Francesc Torralba

Castellar, Sant Llorenç Savall i Gallifa licitaran conjuntament el contracte de recollida selectiva de deixalles

Dimarts 17 de setembre de 2013

Es tracta de la primera licitació conjunta d’un contracte de gestió de serveis públics

Els ajuntaments de Castellar del Vallès, Sant Llorenç Savall i Gallifa han arribat a un acord per licitar conjuntament una part del contracte de gestió del servei públic de recollida i transport de residus municipals. 

L’alcalde de Castellar, Ignasi Giménez, s’ha reunit avui amb els seus homòlegs de Sant Llorenç Savall i Gallifa, Francesc Torralba i Mateu Comalrena de Sobregrau, en una trobada en què han explicat els detalls d’aquest contracte el plec de condicions del qual que es portarà a aprovació del Ple castellarenc el proper 24 de setembre. 
El plec de clàusules administratives particulars recull tres lots diferents corresponents a cadascun dels municipis; el primer, exclusiu per al municipi de Castellar del Vallès, fa referència als serveis de recollida i transport dels residus municipals (excepte les fraccions paper, cartró, vidre i envasos), de gestió de la deixalleria municipal i de neteja viària. En aquest lot s’inclouen, entre d’altres, els serveis de recollida i transport a centre de tractament de les fraccions resta i orgànica, el manteniment de contenidors,la recollida domiciliària i transport a deixalleria de voluminosos i restes vegetals, la recollida de paper i piles d’edificis municipals i el seu transport a deixalleria, la gestió de la deixalleria i la neteja viària.

Pel que fa al segon lot, inclou el transport dels residus de les deixalleries de Castellar i Sant Llorenç Savall a planta de tractament, mentre que el tercer lot fa referència al servei de recollida i transport de les fraccions de paper i cartró, vidre i envasos de Castellar i Sant Llorenç Savall i de les fraccions paper i cartró i envasos del municipi de Gallifa. 

La durada del contracte, que té un preu de licitació de 1.867.786,45 € (IVA exclòs), serà de deu anys, prorrogable anualment fins a dos anys més com a màxim. Un cop s’hagi resolt la licitació del contracte, els consistoris signaran convenis per tal de regular les col•laboracions. 

Aquesta serà la primera licitació conjunta que es porta a terme entre els tres municipis, una proposta que té com a objectiu principal assolir un major estalvi econòmic i una optimització dels recursos i serveis municipals. A Castellar, es preveu que l’estalvi econòmic superi els 60.000 euros anuals. 

Se segueix la línia de mancomunar serveis que van començar els ajuntaments de Castellar, Sentmenat i Sant Llorenç

La licitació conjunta d’aquests serveis de recollida i trasllat de residus per part dels tres municipis és una iniciativa més en la línia de mancomunar serveis i fer compres i licitacions conjuntes que els municipis de Castellar, Sant Llorenç i Sentmenat van començar a treballar a mitjans de 2011. 

Fins al moment, els tres ajuntaments han signat un conveni per a la prestació de serveis de l’Oficina Local d’Habitatge (OLH) de l’ajuntament castellarenc als habitants de les dues poblacions veïnes.

Reduir el text del contingut Ampliar el text del contingut Descarregar en format PDF imprimir

Cercador





Peu de pàgina

Ajuntament de Castellar del Vallès · Passeig Tolrà, 1 | 08211 Castellar del Vallès | Tel. 93 714 40 40