L’alcalde de Castellar, Ignasi Giménez, la regidora de Consum, Anna Màrmol i el diputat delegat de Benestar Social, Salut Pública i Consum de la Diputació de Barcelona, Josep Oliva, han presentant aquest matí la campanya de foment de la inspecció de consum impulsada per aquesta institució a través de la Xarxa Local de Consum i a la qual s’ha adherit l’Ajuntament de la vila.
Sota el lema “Amb les inspeccions tots hi sortim guanyant”, la campanya pretén, entre d’altres objectius, conscienciar el sector empresarial que la inspecció de consum ajuda a millorar la qualitat estimulant la competència, alhora que promociona el comerç local. A més, té per objectiu fer arribar a la població un missatge clar de la relació existent entre el desenvolupament de campanyes d’inspecció i la seguretat i la salut de les persones consumidores.
En aquest sentit, a partir del mes d’abril i durant les properes setmanes es visitaran els establiments comercials, informant-los sobre la normativa vigent, lliurar-los diversa documentació en suport digital i, finalment, lliurant-los el dispositiu d’establiment de qualitat. La campanya engegarà amb les visites als comerços més nous, i s’anirà estenent a la resta d’establiments fins arribar a la totalitat de comerços de la vila.
Durant aquestes visites, doncs, s’avaluaran les condicions exigibles als diferents tipus d’establiments, i s’informarà als seus propietaris i treballadors sobre la documentació que se’ls pot exigir, com ara fulls de reclamació, retolació, indicació de preus, tiquets o factures de compra, pressupostos, plans d’autocontrol en establiments, etc. Finalment, també es pretén que cada establiment garanteixi als consumidors un bon nivell d’informació en tot el procés de compra-venda.
L’acte, que ha tingut lloc a la Sala d’Actes d’El Mirador, s’ha dut a terme coincidint amb la celebració del Dia Mundial de les Persones Consumidores, que es va commemorar el passat divendres, 15 de març.