L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) va registrar l’any 2012 un total de 1.361 gestions, una xifra lleugerament inferior a la de 2011. De cada deu tràmits, pràcticament set corresponen a consultes, és a dir, a facilitar informació i assessorament als usuaris quant als seus drets com a consumidors, mentre que tres han suposat la presentació d’un full de reclamació per tal de sol·licitar una compensació.
Com és habitual, el sector serveis i subministraments és el que més tràmits concentra. Durant l’any 2012, es van atendre 827 casos relacionats amb aquest àmbit (el 61% del total). Principalment, les consultes i reclamacions que tenen a veure amb aquest sector estan relacionades amb els serveis de telefonia fixa i mòbil i Internet (el 70%), mentre que el 17% correspon a temes relacionats amb la xarxa elèctrica i el 13% restant a temes relacionats amb el servei de gas natural i butà, el servei d’aigua potable i el servei de correus. Un 31% del total d’aquests casos va acabar amb una reclamació, el que suposa un percentatge un 2% inferior al de 2011.
El segon sector més afectat continua sent el del comerç, amb 190 tràmits, el que suposa el 14% del total. El 77% de les gestions vinculades a aquest sector tenia a veure amb algun establiment físic. El 41% del total, un 8% més que l’any anterior, ha derivat en una reclamació.
Per darrere del comerç se situen les 87 gestions relacionades amb les entitats bancàries, que suposen el 6% del total. Enguany, el percentatge de reclamacions relacionades amb aquest sector ha incrementat un 7% respecte el registrat el 2011, i ha arribat al 36%. També són remarcables les 60 gestions vinculades amb el sector de les assegurances (4%), les 51 relatives a serveis turístics (3,7%), i les 41 que tenien a veure amb matèria d’habitatge (3%).
El 8% restant es reparteix entre gestions vinculades a transport, automòbils, electrodomèstics, sanitat, serveis professionals, mobles i altres consultes alienes a consum.