L’Ajuntament de Castellar del Vallès engegarà aquest mes de novembre un programa de suport a les famílies de la vila en la seva funció d’acompanyament escolar als seus fills i filles. El consistori s’ha adherit a aquest recurs que ofereix la Diputació de Barcelona i que té per objectiu principal millorar la implicació de les famílies en el seguiment escolar i corregir situacions susceptibles de situar infants i joves en posicions de desavantatge que puguin suposar un increment del risc de fracàs escolar.
Així, aquest programa d’acompanyament a l’escolaritat s’adreça específicament a familiars d’alumnes de 5è de primària a 2n d’ESO que tenen una actitud favorable vers l’estudi però que presenten un rendiment baix per problemes d’aprenentatge associat a una manca d’organització i d’hàbits de treball i d’estudi.
En aquest sentit, i sota el lideratge d’un psicopedagog, tècnics municipals i els centres escolars, s’oferiran eines i recursos perquè les persones adultes s’impliquin en les tasques de supervisió, suport i estímul a l’estudi. La finalitat última és aconseguir que els alumnes participants arribin al nivell d’assoliment educatiu corresponent al seu talent i esforç.
Funcionament del projecte
El projecte per a la millora de l’èxit escolar arrencarà aquest mes amb tres sessions de formació adreçades a tutors de les escoles i a persones implicades en el programa. Les reunions tindran lloc els dies 15, 22 i 29 de novembre, i aniran a càrrec del tècnic de la Diputació Josep Nieto, la psicopedagoga i assessora del projecte Cruz Pardo i l’experta en pedagogia sistèmica Mercè Traveset.
Paral·lelament, durant els mesos de novembre i desembre els equips d'assessorament i orientació psicopedagògica i els centres educatius establiran les famílies que participaran en el projecte i els presentaran en què consisteix i el seu funcionament.
El programa d’acompanyament a l’escolaritat es completarà entre els mesos de gener i juny de 2013 amb la realització de sessions mensuals de dinamització amb les famílies, per tal de compartir i analitzar de forma conjunta les dificultats i les eines d’acompanyament escolar. A més, també es duran a terme diverses reunions periòdiques amb l’equip implementador del programa per tal d’avaluar el projecte.
Es preveu que siguin més d’una vuitantena les famílies que prendran part d’aquest projecte.