Desplegar menú

Ajuntament de Castellar del Vallès

Saltar al contingut
 

Actualitat

Imatge d'una de les visites de l'equip del Síndic al municipi
Imatge d'una de les visites de l'equip del Síndic al municipi

Les queixes rebudes pel Síndic de Greuges sobre l’Ajuntament van disminuir a la meitat l’any 2011

Dimarts 10 d'abril de 2012

El nombre de queixes rebudes pel Síndic de Greuges que tenen com a destinatari l’Ajuntament de Castellar del Vallès va disminuir a la meitat l’any 2011. Així ho assenyala l’informe presentat recentment per aquesta institució i en el qual consten un total de 8 queixes que fan referència a qüestions que són competència de l’Ajuntament. Aquesta xifra suposa una disminució del 50% respecte les queixes rebudes el 2010.

L’evolució del nombre de queixes que ha rebut el Síndic sobre l’Ajuntament en els darrers set anys va tenir un punt d’inflexió amb la signatura d’un conveni de col·laboració entre ambdues institucions l’any 2008 i va suposar un augment de les queixes rebudes respecte anys anteriors.

Tanmateix, durant el 2011, el nombre de queixes s’ha reduït considerablement fins al punt que el municipi s’ha situat molt per sota de les 15 queixes de mitjana que el Síndic ha rebut d’ajuntaments de municipis amb mides poblacionals similars a Castellar.

Pel que fa als temes plantejats en aquestes queixes, 4 han fet referència a temes de medi ambient (2 sobre gestió ambiental, 1 sobre llicències d’activitats i 1 sobre maltractament d’animals), 3 a temes de mobilitat i 1 a temes de consum.

El temps de mitjana de tramitació de les actuacions que afecten l’Ajuntament és de 97,1 dies. Aquest termini és molt similar al que utilitzen de mitjana tots els municipis, que és de 93,2 dies.

Finalment, pel que fa a l’estat de tramitació de les queixes, durant el 2011 es van finalitzar 17 actuacions (7 iniciades el 2011 i 10 iniciades en exercicis anteriors) i només 1 continua en estat de tramitació.

Consultes i queixes de castellarencs

L’informe també fa referència al recull de queixes i consultes rebudes al Síndic per persones residents a Castellar del Vallès, independentment de l’administració afectada. L’any passat, aquesta institució va rebre un total de 78 demandes d’actuació de castellarencs, de les quals 47 van ser consultes i 31 van ser queixes.

Del total de queixes presentades, 27 afectaven una única administració, 2 a dues administracions i 2 més feien referència a cinc administracions diferents. L’administració local ha estat la més afectada per les queixes presentades pels habitants de Castellar (19 queixes, de les quals 8 són de l’Ajuntament de Castellar i 11 corresponen a d’altres municipis). A continuació segueixen les queixes de l’administració autonòmica (17) i, en menor mesura, també s’han rebut queixes referides a serveis d’interès general, com la llum i l’aigua (2) i altres administracions (2 queixes)

Respecte l’any anterior, s’han reduït el nombre de consultes (20 menys) i de queixes (9 menys), el que suposa una disminució global del 27%.  

Quant a la matèria de les queixes tramitades durant l’any 2011, la majoria s’ha concentrat en temes d’administració pública (6) i serveis socials (5). De les consultes, les més nombroses han estat sobre temes de consum (15), seguides de seguretat ciutadana i justícia (7). També s’han rebut 4 consultes relacionades amb temes privats.

El mitjà més utilitzat per presentar les queixes al Síndic ha estat el formulari web (16 queixes) i per les consultes, el més comú ha estat el telèfon (19), seguit del formulari web (17). La majoria de queixes rebudes s’han presentat de manera individual, encara que n’hi va haver quatre que es van presentar de manera col·lectiva.

Pel que fa a l’estat de la tramitació d’aquestes actuacions, es pot observar que del total de 31 queixes presentades, se n’han finalitzat 20 durant l’any 2011 i en queden 11 per resoldre.

Conveni amb el Síndic

El desplaçament de l’Oficina del Síndic a la vila es fa en el marc d'un conveni de col·laboració signat el novembre de 2008 entre el Síndic i l'Ajuntament de Castellar. Des de llavors, s’han realitzat un total de cinc visites.

Reduir el text del contingut Ampliar el text del contingut Descarregar en format PDF imprimir

Cercador





Peu de pàgina

Ajuntament de Castellar del Vallès · Passeig Tolrà, 1 | 08211 Castellar del Vallès | Tel. 93 714 40 40