Desplegar menú

Ajuntament de Castellar del Vallès

Saltar al contingut
 

Actualitat

Foto de família dels nous participants dels Plans d'Ocupació Local, amb l'alcalde de la vila, Ignasi Giménez, i els regidors Anna Màrmol i Joan Creus
Foto de família dels nous participants dels Plans d'Ocupació Local, amb l'alcalde de la vila, Ignasi Giménez, i els regidors Anna Màrmol i Joan Creus

14 persones en situació d’atur s’incorporen durant sis mesos a l’Ajuntament a través dels Plans d’Ocupació Locals

Dijous 29 de desembre de 2011

Els treballadors desenvoluparan tasques relacionades amb l’impuls de les TIC i de suport a les àrees de Serveis a les Persones i Serveis Centrals

Un total de 14 persones en situació d’atur s’han incorporat avui dijous, 29 de desembre, a l’Ajuntament de Castellar del Vallès, gràcies als Plans d’Ocupació Local aprovats pel Servei d’Ocupació de Catalunya de la Generalitat. Les persones contractades realitzaran tasques relacionades amb les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) i de suport administratiu a les àrees de Serveis a les Persones i Serveis Centrals. D’aquesta manera, es donarà relleu a les feines que unes altres 14 persones han portat a terme durant el darrer semestre de l’any 2011.

Els treballadors i treballadores dels nous plans d’ocupació s’han contractat per un període de sis mesos, amb una dedicació del 70% de la jornada, i han estat escollides a través d’un procés de selecció que s’ha dut a terme des de l’Àrea de Promoció Econòmica. Com a requisits, els aspirants havien de ser persones desocupades, estar inscrites com a demandants d’ocupació al Servei d’Ocupació de Catalunya i haver exhaurit la prestació per desocupació o el subsidi d’atur.

Les feines que duran a terme aquestes 14 persones, que tenen un perfil administratiu, es divideixen en dos vessants. Algunes d’elles participaran, d’una banda, en la tasca de difusió de les TIC a tota la ciutadania que es presta des d’El Mirador Centre de Coneixement. Entre d’altres aspectes, realitzaran tasques de dinamització digital i formació a la ciutadania. A més, també donaran suport a les tasques d’inscripció d’alumnes als cursos, d’informació general als usuaris i de suport logístic i personal en la preparació i desenvolupament de les diferents activitats del centre.

Altres persones seleccionades en el marc d’aquests plans assumiran, d’altra banda, tasques de mecanització de dades i digitalització de documents per a diferents àrees municipals. Així, s’encarregaran de facilitar informació i tramitar documentació a les oficines d’atenció ciutadana, escanejar i digitalitzar documentació diversa, oferir atenció telefònica i personal, classificar documents, o fer assessorament, tramitació i seguiment d’expedients, entre d’altres.

Les persones contractades s’incorporaran en tres àrees diferents: set d’elles passaran a formar part de l’Àrea de Promoció Econòmica i Innovació, quatre s’incorporaran a l’’Àrea de Serveis Centrals i tres més ho faran a l’Àrea de Serveis a les Persones. A banda de les funcions que els hi siguin encomanades, totes elles duran a terme durant aquests sis mesos dos mòduls de formació: un de formació professionalitzadora en TIC, de 15 hores, i un altre d’inserció laboral i tècniques de recerca de feina, de 20 hores.

L’objectiu és que, durant aquest període, aquestes persones puguin adquirir experiència professional en l’àmbit de l’administració local, especialment en els aspectes relacionats amb la relació amb la ciutadania. A més, també assoliran coneixements pel que fa a les cartes de serveis i tràmits, les eines de gestió com la Intranet municipal o el programa de seguiment d’expedients.

El seu pas per l’Ajuntament també ha de servir per familiaritzar-se amb el funcionament d’un centre de coneixement i aprendre aspectes relacionats amb la formació en TIC o l’ús de tecnologies diverses d’última generació, a més d’altres aspectes més genèrics com la possibilitat d’incrementar la capacitat de treball en equip i conèixer noves metodologies de treball.

Els plans d’ocupació per a aquest 2012 de l’Ajuntament de Castellar es financen a través d’una subvenció de 97.245 euros atorgada pel Servei d’Ocupació de Catalunya.

Reduir el text del contingut Ampliar el text del contingut Descarregar en format PDF imprimir

Cercador





Peu de pàgina

Ajuntament de Castellar del Vallès · Passeig Tolrà, 1 | 08211 Castellar del Vallès | Tel. 93 714 40 40