Desplegar menú

Ajuntament de Castellar del Vallès

Saltar al contingut
 

Actualitat

Una imatge del Ple extraordinari del 21 de juny de 2011
Una imatge del Ple extraordinari del 21 de juny de 2011

Acords del Ple municipal extraordinari del 21 de juny de 2011

Dimecres 22 de juny de 2011

Donar compte dels Decrets de l’Alcaldia sobre distribució del cartipàs

L’anomenat Ple d’autoorganització celebrat ahir al vespre a Ca l’Alberola es va iniciar amb una intervenció de l’alcalde per donar compte dels Decrets de l’Alcaldia sobre distribució del cartipàs. Així, es va detallar cadascuna de les cinc àrees en què s’ha dividit el cartipàs: Àrea de Serveis centrals, coordinada per Òscar Lomas; Àrea de Serveis a les persones, que coordina Glòria Massagué; Àrea de Planificació urbanística i territori, que encapçala Aleix Canalís, Àrea de Presidència, amb Pepe González al capdavant; i Àrea de Promoció econòmica i innovació, coordinada per Joan Creus, que és de nova creació.

L’alcalde va enumerar també les competències de cadascun dels tretze regidors de l’equip de govern, i va explicar en què consisteixen les noves figures dels comissionats, que tenen per objectiu dur a terme encàrrecs específics i gestionar serveis o equipaments de manera transversal. Aquests són el Comissionat per la Revisió del Pla General d’Ordenació Urbanística Municipal (POUM), el Comissionat per El Mirador i el Comissionat d’Atenció a les urbanitzacions i Sant Feliu.

Finalment, es van anunciar els noms dels tinents d’alcalde d’aquesta legislatura: el primer tinent d’alcalde serà Òscar Lomas; la segona, Glòria Massagué; el tercer, Aleix Canalís; el quart, Pepe González; el cinquè, Joan Creus; la sisena, Pepa Martínez; i el setè, José Leiva.

Règim de sessions, representacions i delegacions

El primer acord d’aquest punt de l’ordre del dia del Ple tractava sobre la periodicitat de les sessions plenàries ordinàries de la legislatura 2011-2015 que, de la mateixa manera que en la legislatura 2007-2011, es faran els últims dimarts de cada mes, a les 21 hores, amb l’excepció del mes d’agost, en què no hi haurà Ple. L’acord també contempla que les sessions ordinàries dels mesos de juliol i desembre es podran avançar sempre que hi hagi assumptes a tractar i, en cas contrari, es podran suspendre prèvia consulta amb la Junta de Portaveus.

Aquest punt de l’ordre del dia incloïa dos acords més: d’una banda, l’aprovació de la delegació a la Junta de Govern Local de l’Ajuntament de les competències següents: imposició i ordenació dels preus públics, concreció de preus privats i altres ingressos de caire no tributari, l’aprovació de crèdits reconeguts, i el règim d’incompatibilitats del personal funcional o laboral.

D’altra banda, l’aprovació de l’elecció de Glòria Massagué, i d’Òscar Lomas com a suplent, com a membres representants de la Corporació a l’Obra Social Benèfica.

La votació dels tres acords es va dur a terme per separat: en primer lloc, es van votar conjuntament els dos primers acords, que es va aprovar per unanimitat. En segon lloc es va dur a terme la votació del tercer dels acords, que va comptar amb els vots a favor dels 13 regidors del PSC, dels 2 regidors de L’Altraveu i dels 2 regidors del PP, i les abstencions dels 4 regidors de CiU.

Constitució dels grups polítics

El tercer punt de l’ordre del dia del Ple d’autoorganització tractava sobre la constitució dels grups polítics per a la legislatura 2011-2015 i els seus representants. Els grups són PSC, CiU, L’Altraveu i PP, mentre que els seus portaveus són, respectivament, Òscar Lomas, Josep Carreras, Elisenda Alamany i Antonio Carpio. Aquesta proposta es va aprovar per unanimitat.

Creació de comissions informatives

L’ordre del dia del Ple també contemplava la creació de les comissions informatives d’aquesta nova legislatura, una per a cada àrea d’actuació: la Comissió de Planificació urbanística i territori, la Comissió de Serveis a les persones, la Comissió de Serveis centrals, la Comissió de Promoció econòmica i innovació, i la Comissió de Presidència, a més de la Comissió Especial de Comptes. Totes les comissions, presidides per l’alcalde o els regidors en qui aquest delegui competències, estaran integrades per 5 membres del PSC, 2 membres de CiU, 1 membre de L’Altraveu i 1 membre del PP.

Tots els membres de les comissions van quedar definits mitjançant aquest acord, que es va aprovar amb els vots a favor dels 13 regidors del PSC, els 4 regidors de CiU i els 2 regidors del PP. Els 2 regidors de L’Altraveu es van abstenir en la votació.

Aprovació de retribucions i assistències

El ple també es va centrar en la retribució dels membres de la corporació, les indemnitzacions i les dietes per assistència. En relació a les retribucions íntegres a percebre, s’estableixen tres categories retributives: per dedicació exclusiva, per dedicació parcial, i les indemnitzacions per assistències a òrgans col·legiats.

La primera categoria especifica el sou de l’alcalde (54.500 euros íntegres anuals), i dels regidors amb responsabilitat d’àrea i dedicació exclusiva, que cobraran 45.000 euros. Quant a les retribucions per dedicació parcial, es va portar a aprovació la retribució del 75% de la jornada (34.500 euros), del 50% de la jornada (29.000 euros per als regidors amb responsabilitat de cartera i 31.000 euros per als regidors amb responsabilitat d’àrea), i del 25% de la jornada (20.000 euros).

L’acord contemplava també el detall de les indemnitzacions per assistència a òrgans col•legiats dels regidors sense dedicació exclusiva ni parcial. Així, els regidors amb delegació especial i responsabilitat d’àrea cobraran 18.000 euros anuals, els regidors amb responsabilitat de cartera en cobraran 16.000, els regidors amb responsabilitat de delegació especial rebran 12.000 euros anuals i els regidors sense delegació especial percebran 8.000 euros cada any.

Finalment, en aquest punt de l’ordre del dia es portava al Ple l’aprovació de les retribucions de les dues persones que constitueixen el personal eventual, que seran de 49.500 euros i 58.500 euros anuals.

Totes aquestes retribucions s’han reduït en un 10% respecte les aprovades durant el Ple d’autoorganització de l’anterior mandat, celebrat el 3 de juliol de 2007.

La proposta es va aprovar amb els 13 vots a favor del PSC, i els vots en contra dels 4 regidors de CiU, els 2 regidors de L’Altraveu i els 2 regidors del PP.

Assignacions als grups polítics

Les assignacions als grups polítics conformaven l’últim punt de l’ordre del dia del Ple extraordinari del 21 de juny de 2011. Aquestes estableixen un import fix de 185 euros mensuals per grup i un import variable de 80 euros mensuals per regidor, de manera que els imports queden de la manera següent: 1.225 euros mensuals per al grup municipal socialista (13 membres), 505 euros mensuals per al grup municipal de Convergència i Unió (4 membres), 345 euros mensuals per al grup municipal de L’Altraveu per Castellar (2 membres), i 345 euros mensuals per al grup municipal del Partit Popular (2 membres).

Aquest acord es va aprovar amb els vots a favor dels 13 regidors del PSC, les abstencions dels 4 regidors de CiU i dels 2 regidors del PP, i els vots en contra dels 2 regidors de L’Altraveu.

Reduir el text del contingut Ampliar el text del contingut Descarregar en format PDF imprimir

Cercador





Peu de pàgina

Ajuntament de Castellar del Vallès · Passeig Tolrà, 1 | 08211 Castellar del Vallès | Tel. 93 714 40 40