L’ACC engega una campanya de primavera i estiu que inclou el sorteig de quatre vals de compra per valor de 200 euros
L'Associació de Comerciants de Castellar (ACC) portarà a terme per primera vegada una campanya especial de promoció durant la temporada de primavera i estiu. La iniciativa, que s’engegarà en els propers dies, tindrà com a atractiu principal el sorteig de quatre vals de compra per valor de 200 euros.
Els consumidors podran aconseguir una targeta que s’anirà segellant cada vegada que realitzin una compra en qualsevol dels establiments de l’ACC. Com ja es va fer en l’anterior campanya nadalenca, els compradors que utilitzin bosses reutilitzables obtindran dos segells.
Un cop s’hagi omplert la butlleta –que haurà de contenir un total de vuit segells– i s’hagi dipositat en les urnes habilitades en els diferents comerços, s’entrarà en el sorteig dels quatre vals de 200 euros. Dos d’aquests vals es sortejaran el dia 6 de juny i els altres dos el dia 18 de juliol.
L’ACC també ha previst dur a terme aquest mateix tipus de campanya per a la temporada de tardor i hivern.
“Dimecres bojos”
Sota el títol “Dimecres bojos”, l’ACC impulsarà també en els propers dies una altra acció de dinamització comercial. Cada dimecres, els comerciants adherits a aquesta iniciativa posaran a disposició dels compradors una oferta especial del dia. Per donar-la a conèixer, es col·locarà un cartell exterior que s’identificarà amb la imatge dels “Dimecres bojos” i que contindrà la informació concreta de l’oferta.
Els “Dimecres bojos”, a més, els comerciants podran oferir als usuaris dels establiments unes monedes que serviran com a vals de descompte d’una hora a l’aparcament soterrat de la plaça Major. Es tracta de 1.000 monedes que l’empresa Vinci Park, concessionària del servei, encunyarà i cedirà a l’ACC perquè els establiments adherits les facilitin als seus compradors.
Els comerciants de l’ACC podran oferir vals de descompte per l’ús de l’aparcament soterrat de la plaça Major
Els establiments comercials que formen part de l’Associació de Comerciants de Castellar (ACC) tindran l’oportunitat d’oferir als seus clients vals gratuïts per la utilització de l’aparcament soterrat de la plaça Major. Segons el principi d’acord a què s’ha arribat amb l’Ajuntament, la nova empresa concessionària del servei d’aparcament soterrat, Vinci Park, oferirà a l’ACC un descompte per l’adquisició de vals gratuïts per la utilització del pàrquing durant 30 minuts.
Fins ara, tan sols alguns dels establiments del Mercat Municipal oferien vals que permetien estacionar gratuïtament a l’aparcament de la plaça per un temps d’1 hora. Ara, aquests vals passaran a ser de mitja hora, de manera que el preu d’adquisició per part dels establiments comercials que vulguin oferir-los serà més baix.
Es preveu que els nous vals comencin a circular al llarg d’aquest estiu. Els clients els podran adquirir fent una compra per un import mínim en qualsevol dels establiments comercials que els ofereixin.
El Mercat Municipal oferirà demostracions de cuina a càrrec de diferents restaurants de Castellar
El Mercat municipal oferirà properament una nova activitat de dinamització que consistirà en la realització de demostracions gastronòmiques que aniran a càrrec de diversos restaurants de la vila. L’activitat, que s’iniciarà abans de l’estiu, es durà a terme mitjançant una instal·lació de cuina mòbil a l’interior del mercat. Els assistents podran aprendre receptes especials de la mà d’alguns dels cuiners més reconeguts del municipi i de la comarca. La intenció és poder elaborar un recull de les receptes que s’hagin ensenyat i que es puguin lliurar als clients del Mercat.
El Mercat Municipal, que està acabant de concretar aquesta nova activitat, ja ha dut a terme al llarg d’aquest any altres accions de dinamització, com la celebració del primer aniversari, el Dijous Gras, el concurs de disfresses de Carnestoltes o Sant Jordi.
L’Ajuntament ofereix millores fiscals per fomentar la concentració d’establiments comercials al centre de la vila
L'Ajuntament de Castellar ha introduït aquest 2009 diverses millores fiscals adreçades als establiments comercials. Alguns d’aquests incentius tenen com a finalitat convertir el centre de la vila en una zona comercialment atractiva que concentri establiments i on s’hi realitzin diverses activitats de dinamització.
Així, les ordenances fiscals de l’any 2009 inclouen la bonificació del 50% del cost de la llicència d’activitats municipal a aquells establiments dels sectors d’equipament de la llar i de la persona que es traslladin o bé s’estableixin de nou en un dels carrers del centre la vila, com són l’avinguda Sant Esteve, la plaça Major o els carrers Major, Hospital, Sala Boadella i Montcada, entre d'altres.
En els darrers mesos, diversos establiments de nova implantació s’han pogut beneficiar d’aquests avantatges fiscals. Concretament s’han obert noves botigues d’esports, bicicletes, roba i articles eròtics, una copisteria, un establiment de menjar preparat i una fruiteria.
D’altra banda, també es manté la bonificació del 50% de la llicència d’activitats als nous projectes empresarials desenvolupats amb la col·laboració del servei de creació d’empreses de la Regidoria de Promoció Econòmica.
La Regidoria de Comerç encarregarà un estudi per millorar el mercat ambulant dels dissabtes
La Regidoria de Comerç elaborarà aquest any un estudi amb l’objectiu de renovar i dinamitzar el mercat ambulant que des de fa molts anys es du a terme els dissabtes al matí a la plaça Major. La idea es poder revisar el seu funcionament per tal de convertir-lo en un mercat comercialment atractiu per la població i que sigui alhora més complementari a l’oferta comercial estable del municipi.
Els principals paràmetres que es mesuraran seran l’amplitud i la ubicació de les parades, l’horari, el dia o dies de realització o la tipologia de l’oferta comercial. En aquest sentit es plantejarà si és convenient fer créixer el nombre de parades, especialment en aquells sectors on hi ha una manca d’oferta, com són l’equipament de la persona i de la llar.
Per realitzar aquest treball, l’Ajuntament encarregarà l’estudi a una empresa especialitzada que comptarà amb el suport dels tècnics de la Regidoria de Comerç. La millora del mercat no sedentari de la vila es percep com una oportunitat per incrementar de forma general la qualitat de l’oferta comercial de Castellar i evitar així que els consumidors es desplacin fora del municipi per comprar.
S’elabora un projecte de senyalització del centre comercial de la vila
La Regidoria de Comerç executarà aquest 2009 un projecte de senyalització comercial de la vila. L’objectiu és definir clarament un centre comercial de la vila, una vegada ja s’han posat en funcionament el mercat municipal, l’aparcament soterrat i els carrers per a vianants adjacents.
Aquesta mesura permetrà identificar les activitats comercials en tot l’àmbit inclòs aproximadament entre el carrer Major i l’avinguda de Sant Esteve i el carrer de Sant Pere d’Ullastre i la plaça del Calissó. Per tal de delimitar tot aquest sector, s’instal·laran uns tòtems informatius que orientaran els consumidors en relació a la tipologia d’establiments que es poden trobar en els diferents carrers. Els diferents sectors comercials (alimentació, equipaments de la persona, de la llar...) s’identificaran amb un color concret.
A banda d’oferir una informació útil a l’usuari, el projecte de senyalització comercial contribuirà a generar una marca publicitària del comerç de Castellar que li doni un segell distintiu i de qualitat.
La Regidoria de Comerç està treballant en una proposta de punts de senyalització que es valorarà conjuntament amb l’Associació de Comerciants de Castellar. La intenció es poder estrenar-los abans de la campanya de Nadal.
La campanya per revitalitzar el comerç a la vila els dissabtes a la tarda es prolongarà durant tot l’any
La Regidoria de Comerç està impulsant, en col·laboració amb l’ACC i els establiments comercials, una acció de dinamització que du per títol “Els dissabtes a la tarda, queda’t a Castellar!”. L’objectiu de la campanya és, d’una banda, fomentar l’obertura dels establiments comercials i de l’altra, afavorir l’afluència de gent al carrer els dissabtes a la tarda.
La iniciativa, que es va iniciar el passat mes de març, consisteix en l’organització de diferents activitats d’animació en diferents punts del centre. Fins al moment, s’han realitzat activitats en el marc de la Setmana del Pallasso, espectacles de màgia i jocs de carrer i inflables, que han tingut lloc en el carrer de Sala Boadella i a la plaça del Mercat.
El balanç d’aquestes activitats pel que fa a l’afluència de públic és positiu. Per aquest motiu, la campanya s’allargarà els mesos de juny i juliol i es reprendrà a la tardor.
La Regidoria de Comerç ofereix informació i assessorament als establiments de la vila
La Regidoria de Comerç està impulsant diferents campanyes informatives i d’assessorament als establiments comercials de la vila. Concretament, s’ofereix orientació en relació a les normatives específiques de comerç –com ara els horaris comercials)–, els ajuts existents per als establiments comercials o la gestió empresarial dels mateixos. Així mateix també s’està estudiant la possibilitat d’oferir formació específica als comerciants sobre l’ús de les noves tecnologies i, molt especialment, d’aplicacions 2.0, que afavoreixin el seu negoci. En aquest sentit, s’està treballant amb l’ACC per oferir un curs de formació en Facebook que permeti als establiments treure més profit comercial de l’aplicació. Així mateix, també s’està plantejant amb l’ACC la possibilitat d’organitzar unes jornades de participació per definir les línies en que creuen els comerciants que s'ha de treballar.
Grup al Facebook
D’altra banda, la Regidoria de Comerç ha obert un grup al Facebook amb l’objectiu de divulgar les accions de dinamització comercial que es duen a terme a la vila. Des d’aquest perfil també s’incentiva el debat de propostes d’activitats que es poden dur a terme a la vila.