Els instruments de corda seran els protagonistes del dotzè Cicle de Concerts a la Capella
Dijous 26 d'abril de 2007
L'edició comença el 4 de maig amb el Trio Alquimia El pròxim divendres 4 de maig s'inicia la dotzena edició del Cicle de Concerts a la Capella, que organitzen conjuntament el Cor Sant Esteve i la Coral Xiribec, amb la col·laboració de l'Ajuntament de Castellar del Vallès. La present edició es recull en la intimitat de la música de cambra, i, especialment, en el color avellutat i el tacte envernissat dels instruments de corda. El cicle consta de quatre concerts per conèixer les possibilitats de la família de corda fregada, des del barroc fins a Bartok, passant per les músiques tradicionals que van ser testimoni i mirall, com és tota manifestació artística, del moment històric en què van ser creades. La primera actuació serà la del Trio Alquimia, integrat per Ariadna Padró (violí), Laia Besalduch (viola) i Anna Costa (violoncel) que interpretaran obres de Schubert, Dohnányi i Beethoven. Format al gener del 2005, el Trio Alquímia és una de les joves promeses en la cada vegada més atractiva activitat cambrística al nostre país. Guanyador el passat mes d'abril del 2006 del Concurs Paper de Música de Capellades, el Trio Alquímia ha rebut nombrosos premis, ha participat en el Festival Internacional de Música per Ordinador (IMCA) a l'Auditori de Barcelona i ha enregistrat per Televisió de Catalunya. Les obres que interpretaran tenen un curiós tret en comú: totes elles van ser interpretades per primera vegada a Viena, la Viena de Schubert i del seu admirat Beethoven i a la que Dohnányi retia homenatge en el viatge que va fer a inicis del S. XX. L'11 de maig serà el torn del concert Joies per a dos violins amb Jordi Jiménez i Sergi Alpiste, que realitzaran un viatge pel millor del repertori per a dos violins del Barroc i del s. XX. Jiménez i Alpiste, dos reconeguts violinistes de casa nostra que col·laboren habitualment amb les millors orquestres europees, s'acosten amb criteris historicistes a un dels compositors més apreciats del barroc, Jean Marie Leclair, i revisen els criteris d'interpretació d'una de les obres més emblemàtiques de Bartok, els 44 duos per a dos violins. El Brossa Quartet de Corda actuarà el 18 de maig amb Músiques de l'Holocaust. La formació està integrada per Aleix Puig (violí) Pere Bartolomé (violí),Imma Lluch (viola), Oleguer Aymamí (violoncel) i compta amb la col·laboració de Gregori Ferrer (acordió i arranjaments) i l'actor Elies Barberà. El Brossa Quartet de Corda neix amb la vocació de conrear repertori allunyat dels escenaris habituals de la música clàssica. Des de la seva formació l'any 2004 ha creat diferents espectacles amb actors, DJ's o ballarins i ha enregistrat per a Catalunya Música. Músiques de l'Holocaust és una acció musical concebuda a partir de material artístic creat als camps de concentració nazis i generats per les mateixes víctimes. Fent un pont entre les músiques clàssiques, klezmer, zíngares i mediterrànies, el Brossa Quartet fa un exercici de reconstrucció de la memòria musical i històrica, i, de pas, convida a escoltar la veu dels vençuts, textos escrits pels supervivents i d'altres que evoquen el seu drama real. El Cicle de Concerts a la Capella es tancarà l'1 de juny amb Arcattia Collage amb el Rèquiem de Mozart en la versió per aqueartet de corda de P.Lichtenthal. La formació Arcattia Collage, que significa barreja d'arcs, està composta per Quim Térmens (violí), Joan Morera, (violí), Miquel Córdoba, (viola) i Núria Padrós, (violoncel). Es tracta d'un grup de cambra versàtil, amb una gran experiència en els escenaris del país i que destaca pel seu rigor en versions d'obres poc habituals en els concerts de música clàssica. La versió del Rèquiem de Mozart que proposen s'enriqueix amb la lectura dels textos que vans inspirar aquesta obra, un dels cims de l'expressivitat musical de tots els temps. Tots els concerts tindran lloc a la Capella de Montserrat i començaran a les 10 del vespre. L'entrada és gratuïta, però no es permetrà l'accés a la Capella una vegada hagin començat les actuacions.