Castellar elabora un pla de millores del transport urbà per al període 2007-2010
Dijous 15 de març de 2007
L'Ajuntament de Castellar del Vallès ha elaborat un pla director de millores del transport urbà per als pròxims quatre anys. Aquest pla és fruit del conveni entre el consorci Autoritat del Transport Metropolità (ATM) i la Generalitat de Catalunya per a la integració financera del transport públic urbà de les ciutats de l'Agrupació de Municipis amb Transport Urbà (AMTU), de la qual forma part Castellar, al proper Contracte - Programa 2007-2010. Amb aquest conveni la Generalitat es compromet a dotar d'un fons pressupostari extra de fins a 10 milions d'euros fins l'any 2010 els transports públics de la 2a corona i que pot revertir en Castellar del Vallès amb unes inversions que s'han estimat en 154.000 euros. Les demandes de millora que ha plantejat Castellar per als propers quatre anys, i que només poden incloure el transport urbà de finançament exclusivament municipal, són adquirir un vehicle nou, adaptat, per la línia C6, i implantació d'un servei al mes d'agost per donar servei a les urbanitzacions, instal·lació d'un servei d'ajut a l'explotació (SAE) a la línia C6 que permeti conèixer el temps de pas de l'autobús a la parada de La Vallesana, i la millora i adaptació d'una parada. Independentment del pla de serveis, l'Ajuntament ha continuat les gestions amb la Direcció General de Transports Terrestres, per obtenir millores en el servei de les diferents línies: Per a la línia C1, es sol·licita ampliar l'oferta en les hores punta, i que el servei de la primera i la darrera setmana d'agost continuï amb la mateixa freqüència que la resta de l'any, és a dir amb autobusos cada 15 minuts els dies feiners. També es sol·licita equipar el servei amb un parell de pantalles d'informació a temps real (SAE) a les parades més utilitzades. Per a la línia C4, s'ha sol·licitat ampliar el recorregut al Balcó de Sant Llorenç per donar un millor servei, circulant pel carrer Coma Grossa enlloc de pel carrer de les Jeies com es feia fins ara, ampliar el recorregut en determinades hores per entrar a l'Aire-sol C, doblar la freqüència passant d'una hora a 30 minuts, i prestar el servei el mes d'agost. Finalment, es reitera en dues antigues demandes; d'una banda, recuperar la línia entre Caldes i Terrassa, amb els objectius d'augmentar els usuaris potencials de l'actual línia entre Sentmenat i Castellar, de dotar al municipi d'una línia directa amb la co-capital vallesana, i de millorar el servei a Can Font i Ca n'Avellaneda, amb l'augment de la cobertura horària dels serveis; i d'altra banda, formalitzar la parada de l'autobús nocturn al polígon del Pla de la Bruguera atès que actualment només té autoritzada la parada a La Vallesana. El regidor de Transport Públic, Galván ha explicat que "esperem que es tinguin en compte aquestes demandes perquè estan justificades i impliquen una millora del servei". El desdoblament de la línia C1 es tradueix en un increment del nombre de passatgers Un total de 925.759 usuaris han utilitzat durant el 2006 les línies de transport públic de l'empresa Sarbus que circulen per Castellar del Vallès. Aquesta xifra suposa un increment de 27.841 viatgers respecte al 2005, que coincideix també amb un augment dels passatgers en la nova línia C5 entre Terrassa i Sabadell arran del desdoblament de la línia C1 acompanyat de l'augment de freqüència de pas dels autobusos, que s'ha doblat a les dues línies, cada 15 minuts els dies feiners i cada 30 minuts els caps de setmana per la C1 i cada 30 minuts a la C5. L'única línia que ha experimentat un descens ha estat la C4 que uneix Castellar amb El Balcó i Sant Feliu, amb 1.143 usuaris menys i un total de 27.908 viatgers al 2006. L'augment més important de viatgers ha estat per a la línia C6, que uneix Can Font amb el nucli urbà i el Pla de la Bruguera amb un 34,07% d'increment, que suposa 3.026 usuaris més que l'any anterior i amb un total de 11.907 viatgers. En aquest cas l'increment ha estat a partir del mes de març, data en què es va incorporar la línia al sistema tarifari integrat, facilitant als usuaris utilitzar la mateixa modalitat de targetes que en les altres línies, i poder fer transbordaments sense cost addicional. Galván ha afegit que el fet de desdoblar la línia C1 i millorar la freqüència de pas dels autobusos "ens ha comportat una millor qualitat del servei que s'ha traduït també en un increment del nombre de passatgers". D'altra banda, la línia de la companyia Sagalés que uneix Castellar amb Sentmenat que va entrar en funcionament al setembre de 2005 va tancar el 2.006 amb 6.255 usuaris, amb una forta demanda els mesos d'octubre i novembre.