El desdoblament de la línia C1 es tradueix en un increment del nombre de passatgers
Dimecres 21 de febrer de 2007
La línia que, en percentatges, registra un increment més elevat és la C6, que uneix Can Font amb el Pla de la Bruguera Un total de 925.759 usuaris han utilitzat durant el 2006 les línies de transport públic de l'empresa Sarbus que circulen per Castellar del Vallès. Aquesta xifra suposa un increment de 27.841 viatgers respecte al 2005, que coincideix també amb un augment dels passatgers en la nova línia C5 entre Terrassa i Sabadell arran del desdoblament de la línia C1 acompanyat de l'augment de freqüència de pas dels autobusos, que s'ha doblat a les dues línies, cada 15 minuts els dies feiners i cada 30 minuts els caps de setmana per la C1 i cada 30 minuts a la C5. L'única línia que ha experimentat un descens ha estat la C4 que uneix Castellar amb El Balcó i Sant Feliu, amb 1.143 usuaris menys i un total de 27.908 viatgers al 2006. La línia C1 es va convertir a finals de gener de l'any passat en dues línies del servei: la C1 que uneix Castellar amb Sabadell i la C5 que enllaça Terrassa amb Sabadell. El desdoblament de la línia ha suposat un increment del 17,17% dels viatgers, amb 144.174 usuaris més. L'actual C1 va tancar l'any amb 732.926 usuaris i la C5 va registrar 185.644 passatgers. A aquesta xifra s'ha de sumar els 69.462 usuaris que van utilitzar el servei al gener quan encara es tractava d'una sola línia. En total, doncs, la suma de la C1 i la C5 han comportat 988.032 passatgers. L'augment més important de viatgers ha estat per a la línia C6, que uneix Can Font amb el nucli urbà i el Pla de la Bruguera amb un 34,07% d'increment, que suposa 3.026 usuaris més que l'any anterior i amb un total de 11.907 viatgers. En aquest cas l'increment ha estat a partir del mes de març, data en què es va incorporar la línia al sistema tarifari integrat, facilitant als usuaris utilitzar la mateixa modalitat de targetes que en les altres línies, i poder fer transbordaments sense cost addicional. La línia nocturna N65 que uneix Castellar amb Barcelona ha experimentat un creixement del 22,32% que es tradueix en 8.237 usuaris més arribant als 45.134 passatgers. La línia C3, que enllaça Sabadell amb Sant Llorenç Savall passant per Castellar ha tingut un increment del 8,19% amb 2.909 usuaris més aconseguint 38.422 viatgers. D'altra banda, la línia de la companyia Sagalés que uneix Castellar amb Sentmenat que va entrar en funcionament al setembre de 2005 va tancar el 2.006 amb 6.255 usuaris, amb una forta demanda els mesos d'octubre i novembre. El regidor de Transport Públic, César Galván, ha explicat que el fet de desdoblar la línia C1 i millorar la freqüència de pas dels autobusos "ens ha comportat una millor qualitat del servei que s'ha traduït també en un increment del nombre de passatgers". Previsions de millora del servei Amb tot, l'Ajuntament de Castellar vol seguir millorant el servei. Per aquest motiu ha traslladat a la Generalitat de Catalunya, l'administració competent en aquest àmbit, les següents demandes de millora: per a la línia C1, ampliar l'oferta en les hores punta i equipar el servei amb un parell de pantalles informatives a les parades més utilitzades. Per a la línia C4, s'ha sol·licitat ampliar el recorregut al Balcó de Sant Llorenç per donar un millor servei, circulant pel carrer Coma Grossa enlloc de pel carrer de les Jeies com es feia fins ara, ampliar el recorregut en determinades hores a l'Aire-sol C, doblar la freqüència passant d'una hora a 30 minuts, i prestar el servei el mes d'agost. Finalment, es reiterarà en l'antiga demanda de recuperar la línia entre Caldes i Terrassa, amb els objectius d'augmentar els usuaris potencials de l'actual línia entre Sentmenat i Castellar, de dotar al municipi d'una línia directa amb la co-capital, de millorar el servei a Can Font i Ca n'Avellaneda, i d'augmentar la cobertura horària dels serveis. Independentment de les gestions amb la Direcció General de Transports Terrestres, l'Ajuntament té previst per als propers quatre anys adquirir un vehicle nou, adaptat, per la línia C6, i que aquest arribi en determinades hores al tanatori per facilitar l'accés a aquest nou equipament. Galván ha afegit que "esperem que es tinguin en compte aquestes demandes perquè estan justificades i impliquen una millora del servei".