Castellar ofereix el Servei de Teleassitència Mòbil a les dones maltractades
Dimecres 27 de juliol de 2005
A partir d'ara, les dones de Castellar del Vallès amb risc de patir maltractament per part de les seves parelles o exparelles, podran acollir-se a un nou programa que els permetrà, a través d'un telèfon mòbil amb tecnologia GPS, fer una trucada d'emergència i estar localitzades les 24 hores del dia i els 365 dies de l'any. El Servei de Teleassistència Mòbil, que és com es diu aquest programa, serà finançat per l'Ajuntament de Castellar i serà Creu Roja qui es farà càrrec de donar el servei a través d'un centre d'atenció. En aquest centre, a banda de respondre les emergències, s'oferirà un servei de seguiment i atenció psicològica a les usuàries. Les dones que vulguin sol·licitar el servei hauran de complir alguns requisits: no conviure amb la persona que les han sotmès a maltractament i tenir una ordre de protecció. Un cop presentada la sol·licitud corresponent a la Regidoria de Benestar Social, aquestes dones rebran, en menys de 48 hores, si el cas és urgent, un telèfon mòbil, de forma gratuïta. En el moment de la trucada, que serà atesa en menys de 10 segons, l'alerta de la víctima arribarà al Centre d'Atenció gestionat per Creu Roja. Allà, es disposa d'accés immediat a la informació adequada per atendre la petició, tant dades personals, com serveis d'emergència social i sanitària i seguretat pública que calgui mobilitzar. La forma, tamany i aspecte dels terminals que es lliuraran estan completament adaptats, perquè la usuària pugui portar amb ella còmodament, i el seu ús sigui el suficientment discret. El seu aspecte s'assembla al d'un telèfon mòbil convencional. El terminal disposa, com a mínim, de dos botons de trucada. D'una banda, un botó d'emergència, que permet a la usuària, d'una forma molt senzilla, enviar la seva localització i realitzar, simultàniament, una trucada de veu, adreçada al Centre d'Atenció; i de l'altra, un botó de trucada configurable, que realitza una trucada telefònica adreçada a un número predefinit. El programa de Teleassistència Mòbil també preveu un seguiment cas per cas, establint contactes periòdics per tal de garantir una atenció continuada, proporcionar seguretat a les víctimes i potenciar la seva autoestima. L'objectiu d'aquest programa de Teleassistència Mòbil és garantir una atenció immediata i adequada davant situacions d'emergència, a traves de personal especialitzat, proporcionant seguretat a la usuària i mobilitzat els recursos adients, en funció del tipus d'emergència que s'hagi produït; i proporcionar tranquil·litat a les usuàries i als familiars que depenen directament d'elles, oferint recolzament, informació i assessorament. Alhora, es pretén potenciar l'autoestima i la qualitat de vida de les usuàries del servei, contribuint a crear una xarxa social de recolzament al seu entorn habitual i animant-les a que mantinguin, amb plena seguretat, contacte amb l'entorn familiar i social no agressor.