Desplegar menú

Ajuntament de Castellar del Vallès

Saltar al contingut
 

Situacions

Incorporació al llarg del curs

Alumnes de segon cicle d'educació infantil, educació primària o educació secundària obligatòria

El Departament d'Educació estableix el procediment d'admissió per als infants que es troben en alguna de les circumstàncies següents i s'han d'incorporar a un centre quan ja ha començat el curs:

  • alumnes no escolaritzats a Catalunya o que canvien de domicili i de municipi (o de districte en el cas de Barcelona) durant el curs o
  • alumnes que es troben en circumstàncies excepcionals

Els pares o tutors d'aquests alumnes han de presentar la sol·licitud d'admissió directament a la Regidoria d'Educació, que la notificarà a Inspecció.

Si el centre disposa de places vacants en l'ensenyament i nivell demanat, es pot formalitzar la matrícula; si el centre no té vacants, s'envia la sol·licitud al primer dels centre demanats que disposi de vacants.

En els casos dels alumnes escolaritzats, cal fer la matrícula en el nou centre i formalitzar la baixa en el centre de procedència.

La sol·licitud d'admissió s'ha de presentar acompanyada de la mateixa documentació que es demana en el tràmits de preinscripció escolar. 

A més, cal acreditar la circumstància o les circumstàncies que permeten el canvi de centre al llarg del curs.

Les persones estrangeres que vénen a estudiar a Catalunya necessiten una sèrie de documentació per fer la preinscripció i la matriculació als centres educatius, en especial aquelles que per accedir als ensenyaments postobligatoris han d'acreditar els estudis cursats al seu país d'origen (veure enllaç d'informació per a no residents del web de la Generalitat).

Reduir el text del contingut Ampliar el text del contingut Descarregar en format PDF imprimir

Peu de pàgina

Ajuntament de Castellar del Vallès · Passeig Tolrà, 1 | 08211 Castellar del Vallès | Tel. 93 714 40 40