En la primera sessió es va presentar el pressupost de la Regidoria de Comunicació i es va obrir un debat sobre les línies de treball del Consell
El Consell Municipal de Comunicació es va constituir formalment ahir dilluns, 14 de desembre. La primera sessió del nou mandat va estar marcada per les presentacions dels nous membres d’aquest òrgan assessor, que s’ha renovat pràcticament en la seva totalitat respecte l’anterior mandat. Així mateix, es va presentar el pressupost de la Regidoria de Comunicació per al 2015 i es van esbossar les primeres línies de treball del Consell per aquest mandat amb la finalitat de millorar els mitjans municipals de comunicació.
En la primera part de la sessió, es van presentar els nous membres del Consell. D’aquests, quatre procedeixen de la societat civil castellarenca i estan vinculats professionalment al món de la comunicació. S’estrenen en el càrrec Magda Farré Sendrós, cap de redacció de la revista del RACC; Montse García Duque, responsable de comunicació institucional de Fira de Barcelona i cap de premsa del saló B-Travel; i Mireia Sans Escofet, coordinadora i segona veu del magazín “A Bona Hora” de Ràdio Sabadell.
El quart expert és Antoni Seguí Esteve, excap de recursos humans de Premsa d’Osona, editora del diari El 9 Nou, i que durant el mandat passat va representar al Consell els usuaris dels mitjans de comunicació. Precisament, aquesta darrera figura ha quedat vacant. Per aquest motiu, l’Ajuntament tornarà a obrir una campanya per escollir aquest càrrec que és la veu dels lectors de L’Actual i lactual.cat i dels oients de Ràdio Castellar.
Cal recordar que el Consell és presidit pel regidor de Comunicació, Joan Creus, per delegació expressa de l’Alcaldia, i també compta amb la participació d’un representant de cada grup municipal, dels responsables dels mitjans municipals de comunicació i del cap de comunicació institucional, aquest últim en qualitat de secretari.
Aquest òrgan es va constituir el 2008 per fer el seguiment i control del mitjans públics locals, assegurar-ne el pluralisme i fer seguiment de la professionalitat i qualitat dels seus continguts. En aquest sentit, pot formular recomanacions i suggeriments sobre el funcionament i el contingut dels mitjans.