Un nou itinerari per anar a peu a l’Escola Sant Esteve s’ha afegit als ja existents als centres Emili Carles-Tolrà i El Sol i La Lluna
L’escola Sant Esteve ha estrenat aquest segon trimestre del curs 2013-2014 la senyalització del seu camí escolar. El projecte, iniciat des del mateix centre, es porta a terme per millorar la seguretat dels accessos a l’escola, i s’afegeix, en color verd, als camins que ja estan en funcionament a l’Emili Carles-Tolrà (color groc) i El Sol i la Lluna (color blau).
El camí escolar és un projecte que pretén crear uns recorreguts segurs per anar a peu a l’escola i que s’estableixen a partir dels itineraris més utilitzats per les famílies. L’objectiu és fomentar que els infants vagin a peu als seus respectius centres, de manera que el trajecte es converteixi en una activitat agradable, segura i que formi part de la seva educació com a ciutadans.
La posada en marxa d’un camí escolar comporta l’adequació dels carrers del voltant de les escoles com a vies de circulació preferent per als infants en horari escolar. A l’Escola Sant Esteve s’han realitzat actuacions de millora de la seguretat viària al carrer de Prat de la Riba, i properament s’executarà una actuació al carrer de Josep Tarradellas, per millorar els accessos al parvulari.
Actuacions de seguiment al camí escolar de l’Emili Carles-Tolrà i nou projecte a l’Escola Bonavista
Els projectes de camins escolars comporten la realització de reunions de seguiment periòdiques per valorar-ne el funcionament. Com a resultat d’aquestes reunions, durant aquest curs es realitzarà una nova actuació al camí escolar de l’Emili Carles-Tolrà per millorar l’accessibilitat a la plaça Mestre Anyé, lloc d’estada dels infants a la sortida del centre. Amb aquesta actuació es donarà resposta a una demanda del Consell d’Infants.
D’altra banda, amb el finançament de la Diputació de Barcelona, s’està redactant el projecte de camí escolar de l’escola Bonavista, que es troba actualment en la seva fase inicial. Actualment, s’estan buidant els resultats de les enquestes que s’han repartit entre les famílies per conèixer de primera mà els seus hàbits per accedir al centre i la seva percepció sobre els punts de l’itinerari on caldria millorar la seguretat.